Time changes

Alla inlägg under januari 2010

Av Natta - 26 januari 2010 00:38

  Idag fick jag veta att jag ska gå på penicillin ett tag. Inte sådär jätteglad över det men vad ska man göra om man inte blir frisk? Bara att tacka och ta emot. Får hoppas att det hjälper och att jag blir frisk och slipper smitta mamma och tvärt om. För det gör vi jämnt. Jag blir sjuk då hon blir frisk och sen tvärt om. Hon blir sjuk då jag blir frisk. *suck* Så vi gör.


Hade en underbar dröm inatt. Jag flyttade hemifrån och inredde lägenheten jag flyttade till helt i min stil. Mörka dämpade färger, kuddar, ljus och annat mys överallt. Helt underbart! Men sen vaknade man och blev ledsen över att det bara var en dröm.

Längtar tills jag flyttar hemifrån och får inreda en lägenhet. Kommer bli kul!
Om det ens inträffar dvs, haha.

Av Natta - 22 januari 2010 11:01

Sitter i skolan och har megatråk. Det är ingen här. Ingen betydelsefull iaf. Maria är borta. White och Oscar är inte här heller. Sämst.

INTE ENS LÄRAREN ÄR HÄR FÖR HON GICK HEM. Ovärt.

Men ska sitta här och lalla innan jag ska till andra skolan för att ha latin. Orkar inte. Jag vill hem. Eller nej, jag vill till stan. Typ.

Ordbajsar. Värt.

Av Natta - 21 januari 2010 08:30

Mitt självförtroende håller på att nå botten. Jag orkar ingenting längre. Jag går knappt ut för att jag skäms över att visa mig själv för tillfället. Min hy har gått käpprätt åt helvete. Runt mina ögon flagnar huden av och gör att jag ser minst 30 år äldre ut. Jag har fortfarande röda utslag över armarna och halsen som jag kliar sönder ungefär 5 gånger per dag. Som om det inte vore nog så är det något som gör mitt öga extremt irreterat. Vaknade upp idag och det var jätte rött. Något i ögonvrån gör ont, jag vet inte vad det är för jag känner inget om jag försöker ta bort det med fingret. Det bara är där. Jag blir galen.

Den här vintern är nog den sämsta hittills. Jag orkar verkligen inte mer. Vill bara ligga och sova hela dagarna. Inte gå ut. Inte göra någonting. Fast det där med att sova går inte längre. Jag har inte sovit ordentligt på hela veckan.


Det enda som gör det värt att ta sig igenom den här vintern är Alex.

Kan du inte komma hit nu och stanna för alltid istället för att åka hem?

Av Natta - 20 januari 2010 17:42

 

Var ledig från skolan idag pga att min bildlärare gick på mamma ledighet den här veckan. Good riddance! Eller hur det nu stavas, haha. Ska bli skönt att slippa henne ett tag. Hon kan lätt bli för mycket den där danska tanten. ^^

Så min dag har varit händelselös. Suttit framför datorn i stort sett hela dagen. Ingen lust att gå ut eller så. Förutom en liten snabb fotostund på balkongen. Bilderna blev nice, se ovan. Dock blev kvalitén här sämre än på bdb. Wierd.


Min förkylning har ÄNTLIGEN gått över. Men nu har jag i 3 dagar haft extremt tungt att andas. Det hjälper inte ens med inhalator. Det är illa. Fortsätter det så här måste jag till doktorn. Bleh.

Av Natta - 18 januari 2010 21:20

Den här dagen har varit.. Sådär. Engelskan var inte rolig. Svenskan var verkligen inte rolig. Så mitt humör var inte direkt toppen om man säger så. Kylan och snön gjorde inte saken bättre.

Det som dock fick upp mitt humör var busschauffören som körde 2an idag. Det första man välkommnades av var ett stort leende och en gråhårig gubbe som säger "Välkommen ombord!". Redan då kunde jag inte låta bli att småle. När bussen kommer till Odenplan informerar han om vilka bussar man kan byta till och att man även kan byta till tunnelbanan. Trevligt. Alla som steg på bussen fick ett varmt välkommnande. Även kvinnan med barnvagn som steg på i Norrmalmstorg. Han välkommnade henne i högtalarna. Vadå vänligheten själv? :)

Sådana småsaker kan lätt liva upp vardagen. Jag hoppas att han kör bussen den sträckan fler gånger, haha.

Av Natta - 18 januari 2010 13:34

 

Är jättetrött och nyss hemkommen från skolan. Ska nog sova ett tag. Värt inlägg eller hur?

Av Natta - 17 januari 2010 22:24

 


Inte skrivit nått på hela helgen för att Alex var här. Så inget sittande vid datorn eftersom att jag hellre spenderar tid med honom. Dock så hamnar man ju framför datorn en stund då han är i duschen, fniss!

I fredags mötte jag upp honom i Centralen som vanligt. Han hade med sig en röd ros till mig. Jag blev nästan tårögd, hur gulligt som helst ju. Kan inte riktigt tro att vi har varit ihop i två månader på onsdag. Helt galet. Känns som way längre tid. När jag är med honom så känns allt, som han säger, så naturligt. I love it.


Även fast vi knappt gjort något denna helg så har den bara flugit förbi. Han åkte hem idag. Inte okej. Men kommer tillbaka på fredag och då ska vi även på Marias 18-års fest. En maskerad. Vi har båda problem med vad vi ska klä ut oss till, haha. Får se vad det blir.

Och förresten, duvorna i Centralen är inte ordentligt funtade. Kastar man någonting mot en flyger man iväg! Men det fattade inte duvan på Centralen, jag kastade en hopknöglad servett mot den och den gjorde ingenting. Det var inte ens meningen att den skulle bli träffad för jag förväntade mig att den skulle flyga iväg men NEJ! Den ville inte. Dumma fågel.

Av Natta - 15 januari 2010 15:11

 


Hoho, en av de saker jag ska böra pyssla med är naglar har jag kommit på. Det verkar kul och man får verkligen visa sin kreativa sida. Man kan skapa vad man vill och hur man vill. Sen verkar det som att man måste ha världens tålamod med tanke på alla små saker. Får se hur det kommer gå, mitt tålamod är inte så bra, haha!

Jag är trött på att vara sjuk nu. Så fort jag går och lägger mig så börjar jag hosta som en galning och får ingen luft. Det är inte sådär jätte nice. Men förhoppningsvis blir jag bättre i helgen. Alex kommer ju hit idag,mhm.<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards