Time changes

Alla inlägg under december 2010

Av Natta - 22 december 2010 23:08

Idag fick jag äntligen jullov, woho!

Avslutningen var tråkig, jag gillar inte att lyssna på folket som sjunger i aulan. Typ bara en massa ettor. Tyvärr men snubben som sjöng idag lät verkligen inte bra någonstans. Men tjejen som sjöng däremot.. Hon hade talang. Grymt duktig.

  När Brage och den andra rektorn What's-her-face skulle hålla sitt vanliga tal så hade de strul med tekniken. De försökte fixa det lite lätt och skämtade lite om el:arna varpå Slimfit, den äckliga häxan i min klass rent ut skriker att Brage och co är idioter. WHO THE FUCK DOES THAT!? Hon ska vara 20 år, hon beter sig som en 2-åring. Nånting är fel med henne, vet inte om det var för att hon blev tappad som barn, fick för lite syre till hjärnan när hon låg i livmodern eller helt enkelt inte blev älskad som barn? Möjligheterna är många...


Åkte sedan med mamz och storhandlade. Det var jobbigt. D: Sen hem och packa upp allt, ta en varm dusch, kolla allt det vanliga på interwebz och sedan ... Somna. Jag slocknade som ett ljus och sov i nästan 3 timmar. AWESOME TUPPLUR!

Fast hela min kväll försvann men det gör inget.

Av Natta - 20 december 2010 22:00

Den här dagen har varit en av de sämre på många sätt.

Jag har varit för mig själv större delen av dagen eftersom att White inte kom till skolan. Jag är inte så mycket med resten av klassen..

  På filosofin hade vi redovisningar. Inte kul, det är så tröttsamt att höra alla prata. Första gruppen var rena snarkpillret. Ingen av de fyra hade något intressant att berätta. Andra gruppen pratade om aborter och aktiv dödshjälp. När det blev en stor diskussion om just aktiv dödshjälp så ville jag bara gå därifrån. Hela den här dagen verkar bara ha kretsat kring just döden. Till och med på formen pratade några högt och glatt om begravningar. Jag ville sjunka genom golvet. Mina tankar var hela tiden hos min gammelfarmor. Jag hade gått ifrån filosofin om inte Moa hade suttit ivägen.


Men.. Allt har sina skäl. Det här med att hela dagen verkar kretsat kring döden.

Idag vid 7-tiden fick vi veta att Elsa tillslut somnat in ca 1 timme tidigare. Jag blev både lättad och ledsen på samma gång.

Lättad över att hon slipper lida mer och ledsen för att hon inte finns hos oss längre. Det var bra att jag åkte och hälsade på henne igår, jag fick iallafall säga farväl ordentligt. Det fick jag inte göra med mormor.


Så vila i frid Elsa Gidlöf, du är äntligen fri nu.

Av Natta - 19 december 2010 19:49

Tja, tja bloggen!

Eller något.


Den här dagen har inte varit så bra, därför har jag ett behov att skriva av mig lite.

  Jag, pappa & farmor åkte för att hälsa på min gammelfarmor Elsa som ligger för döden på ett hem i hornstull. 

När vi kom dit så tänkte jag inte så mycket mer på att Elsa skulle ligga ner i sin säng och sova. Jag fick en chock. Jag kände inte igen henne. Hon var bara skinn och ben, inte den leende, gamla Elsa som jag är van att se henne. Det var hemskt. Jag ville bara gråta men höll tillbaka tårarna med stor svårighet.

  Vi var inte där så länge med tanke på att hon inte var kontaktbar. Vi åkte dit för att säga ett sista farväl för nu är det inte lång tid kvar tills hon är borta. Jag hoppas att det är snart för hon har lidit alldeles för länge nu. Hennes barn(en av farmors systrar) & barnbarn(systerns döttrar) har varit helt barbariska mot henne den här sista tiden, de har mjölkat henne på pengar, smycken, möbler och annat bara för att "Det är vårt arv, vi har rätt till det."Jag skäms över att vara släkt med sådana människor. De borde ha tagit hand om henne i stället och gjort den här sista tiden av hennes långa liv så bra som möjligt.


Älskade gammelfarmor Elsa Gidlöf, jag hoppas att du får det mycket bättre i ditt nästa liv.   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards