Time changes

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

In loving memory

Av Natta - 19 december 2010 19:49

Tja, tja bloggen!

Eller något.


Den här dagen har inte varit så bra, därför har jag ett behov att skriva av mig lite.

  Jag, pappa & farmor åkte för att hälsa på min gammelfarmor Elsa som ligger för döden på ett hem i hornstull. 

När vi kom dit så tänkte jag inte så mycket mer på att Elsa skulle ligga ner i sin säng och sova. Jag fick en chock. Jag kände inte igen henne. Hon var bara skinn och ben, inte den leende, gamla Elsa som jag är van att se henne. Det var hemskt. Jag ville bara gråta men höll tillbaka tårarna med stor svårighet.

  Vi var inte där så länge med tanke på att hon inte var kontaktbar. Vi åkte dit för att säga ett sista farväl för nu är det inte lång tid kvar tills hon är borta. Jag hoppas att det är snart för hon har lidit alldeles för länge nu. Hennes barn(en av farmors systrar) & barnbarn(systerns döttrar) har varit helt barbariska mot henne den här sista tiden, de har mjölkat henne på pengar, smycken, möbler och annat bara för att "Det är vårt arv, vi har rätt till det."Jag skäms över att vara släkt med sådana människor. De borde ha tagit hand om henne i stället och gjort den här sista tiden av hennes långa liv så bra som möjligt.


Älskade gammelfarmor Elsa Gidlöf, jag hoppas att du får det mycket bättre i ditt nästa liv.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natta - 1 september 2011 23:13


Bloggpaus deluxe! Inte för att folk bryr sig om jag skriver här eller inte. Speciellt inte de senaste inläggen. Jag gick så långt ifrån mitt happy-go-lucky sätt som det går. Men nu är det ändring på det. Time changes! Jag mår lite bättre än tidigar...

Av Natta - 31 maj 2011 20:44

Ingen behöver läsa detta, jag skriver det bara för att jag behöver få det ur mig.I söndags, den 29e maj på morsdag förlorade min morbror kampen mot cancer. För 4 år sedan så fick han diagnosen malignit melanom, hudcancer. Han genomgick operationer oc...

Av Natta - 19 januari 2011 20:39

Godkväll kära dödliga och tomtar. Den här dagen har varit lång och jobbig med inslag av skratt. Morgonen bestod av beslutångest om ifall jag skulle ta en dusch eller inte. Slutade med att jag tog en dusch runt 10 i 7. Då brukar jag klä på mig och s...

Av Natta - 17 januari 2011 16:41

Folk klagar på för lite aktivitet här så jag slänger väl in ett inlägg. Sen jag skrev sist så har det inte hänt mycket, jullovet har kommit och gott utan några större händelser. Jag har för det mesta legat hemma och bara chillat galet. Nyårsafton v...

Av Natta - 22 december 2010 23:08

Idag fick jag äntligen jullov, woho! Avslutningen var tråkig, jag gillar inte att lyssna på folket som sjunger i aulan. Typ bara en massa ettor. Tyvärr men snubben som sjöng idag lät verkligen inte bra någonstans. Men tjejen som sjöng däremot.. Hon...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards